16 november 2011

breaking dawn - twilights lyft!

Jag, Sofia, Hanna och Pernilla var ju på TwiDay igår och såg alla Twilight-filmerna. Breaking Dawn (som hade premiär) var så jävla grym! Regissören hade verkligen gjort sitt jobb, och det märktes att skådespelarna har blivit väldigt mycket bekvämare framför kameran, vilket ju gör att allt känns naturligare.

Jag tycker att de tre första filmerna på något sätt har känts lite B, men den här filmen är verkligen igenomarbetad! Det känns som att de har lagt ner mer tid och energi. Hela bröllopet var helt fantastiskt vackert, hur de förändrade Bellas kropp under graviditeten var grymt, jag trodde först att de hade fått Kristen Stewart att banta ner sig totalt, men icke. För de som tycker att vargarna har varit dåligt gjorda innan. så kan jag säga att de har fått sig ett rejält lyft!

Allt har uppdaterats, och det är den första filmen i serien som jag kan stå tal i ryggen och säga att jag faktiskt tycker att den var skitbra (utan att känna att den kanske egentligen inte är så jävla bra). Ni som har läst böckerna borde omgående gå och se den, det är värt det! Och, den slutade precis som jag hade tänkt mig!

Jag kommer se den första delen minst två gånger till på bio; med samma människor och mamma, och sen ska jag dra med mig min stackars pojkvän, haha!


(Jag känner av någon anledning en belåtenhet över hur det här inlägget är skrivet. Skumt och bra känns det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar