28 december 2011

fyra andra dagar

Dag 11 - 24 decemberJulafton var rätt lugn. Vi städade och höll på inför juldagen (eftersom det är då amerikanerna firar jul). Sen satt jag i en massa timmar för att få klart Bakboken (vilket jag inte klarade av *sadface*).
På kvällen åt vi kolja (tror jag det var) med senapssås, som min käre pojkvän lagat. Det var jättegott, men en sån rätt som man inte kan vräka i sig av för då mår man dåligt, haha! Men det var supersmaskigt! Sen åt jag och Marlene (mamma Living) hennes svampsoppa med Barley som är typ... bulgur. Det var gott, och man kände sig supernyttig!


Dag 12 - 25 december
Vi öppnade paket runt kl. 12. Mysigt som fasiken faktiskt! Jag trodde det skulle vara jättekonstigt, eftersom vi alltid öppnar paketen på julaftonskvällen med glögg och julgodis, men det var jättemysigt och det blev som en kickstart på dagen!

Giovanni hade köpt ett jättefint halsband i silver med diamanter, format som två hjärtan, och på det inre står det 'love'. Jättegulligt! Jag hade sagt till honom att jag inte önskade mig något, men han satte den enda önskningen jag kunde komma på. (Det är ju uppenbarligen ett tecken från Gud!!) Det enda jag gav honom var en plastmåttsats från ICA, haha! För Bakboken var ju inte klar, och jag kunde ju inte ge honom en massa lösa pappersbitar heller!

Jag fick en massa söta presenter från Clarence och Marlene också. Bl.a. en Piggly Wiggly-T-shirt! Det är en mataffär, och något slags private joke inom familjen, som jag inte alls hänger med på, men nu har jag i alla fall en rosa tröja med grisar på både bak- och framsidan - kan man bli lyckligare?! Sen fick jag ett paket tuggummi, en ficklampa, tre Rocher Ferrero-chokladbitar och två par roliga strumpor (det ena paret med papegojor på, och det andra med hjärtan och pilar på). Mycket uppskattat! Alla de små sakerna låg naturligtvis i julstrumpor som har hängt över öppna spisen ända sen jag kom hit. Det känns som en sån typ av tradition som jag vill ta med hem. Det visade sig också att hans katter tycker om att ligga i lådor och gamla paketpåsar. Weird...

Runt två kom hela tjocka släkten hit. Eller ja, tjock och tjock, fyra personer (Clares fru Bambi, en mostersman, två kusiner och en kusinflickvän) som jag inte träffat innan, moster Patty och Clare. När hela min släkt samlas så är vi uppemot en tjugo personer, så det kändes aningen tomt måste jag säga.

En konversation utspelad av kusinerna:
Dom till mig: "So you're the Swedish girlfriend we've heard so much about?"
Tony till Dom: "Yea, Dom, now you owe me $5, 'cause she's not made-up!"
I lol'd, haha!

Själva måltiden var trevlig, men det kändes väldigt konstigt att byta ut julskinka och stuvad kål mot kåldolmar och lasagne. Men gott var det!

Efter att släkten gått hem skypade jag med mina kära päron. De var överlyckliga över att prata med mig, och sa att de saknar mig där hemma, och att det känns som att något fattas när jag inte är där på självaste julafton. Mysmamma och myspappa!

Efter skypandet satte jag mig ner och klistrade ihop bakboken. Jag kände runt kl. 22 att jag fasiken inte orkade mer idag (hade suttit i nästan fyra timmar) så jag bestämde mig för att ge honom Bakboken, men säga att den inte är färdig och att jag ska fixa klart den nästa gång han är och jobbar. Så jag slog in den i hederligt svenskt julpapper och la den under granen. Jag sa åt Giovanni att han fick öppna den när han ville, vilket (chockande nog?!) visade sig vara på direkten. Nervositeten hade hunnit bygga upp sig - jag menar tänk om han faktiskt inte skulle gilla den?! - så det var med hoppet i näsborrarna (you heard me!) som jag såg på medan han öppnade paketet. Självklart hade jag inget att vara nervös inför - han älskade den! Han kunde inte sluta säga hur söt jag är, haha! Han kom in i någon storts trans tror jag. Men så är den jäkligt snygg också! Bilder kommer upp senare.

Efter det skulle jag tro att vi såg en film och gick och la oss.


Dag 13 - 26 december
Jag tror faktiskt inte att vi gjorde så himla mycket den här dagen. Sov som grisar till kl. 12, jag tvättade både lakan, mina och hans kläder (vilket jag faktiskt tycker är lite mysigt) och sedan häckade vi framför tv:n hela dagen. En massa Family Guy, och ett matlagningsprogram om en man med konstig, blond frisyr som åker omkring i USA och smakar på mat. I flertalet av programmen testade han hamburgare, och jag blev så sjukt sugen! Jag sa suckande detta till Giovanni, och vad tror ni händer om inte att han går ut i köket och ställer sig och gör hamburgare?! Supergoda blev de, med en massa kryddor i, parmesanost och Gud vet vad. Skitgott! Medan han lagade mat vek jag kläder och la ner de i diverse byrålådor. Ja, och sedan chillade vi ännu mer, och däckade senare på sängen som efter en lång och hård arbetsdag.

Dag 14 - 27 december
Jag har varit i USA i två veckor! Det känns helt sjukt, som att jag i princip just kommit hit! Tiden bara flyger och far! Snart ska jag till Atlanta, och efter det är det två månader kvar, så vi har ju lite tid trots allt.

Jag fick ut min amerikanske pojkvän på en promenad (om än en kort sådan) i regnet - victory! Vi gick upp på den skogstäckta (men inte snötäckta...) kullen där han bor, och han berättade att det tidigare funnits ett tuberkulossjukhus där uppe. Spooky! Haha, allt med skog och sjukhus är horror movie-tecken för mig! Vi var la ute en kvart eller så, men sedan började han mesa sig och klaga på att han var kall och att det regnade. Han ser uppenbarligen inte charmen med regn. Så vi vankade hem igen.

Väl inne i värmen gjorde han varm choklad med kanel, vilket var förvånansvärt gott! Sen tittade vi på Contagion, åt middag, tittade på Fright night, och avslutade med Alien. Så lite filmfestival blev det allt. Alla tre filmerna var bra, men det är tvek på om jag skulle se någon av dem igen. Lotta skulle väl dock varit glad över att jag äntligen har sett Alien...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar