14 februari 2012

inför alla hjärtans dag

I år har jag turen att få vara med Giovanni på Alla hjärtans dag, och jag är superlycklig för det!

Morgondagens planering är som så att vi först ska äta frukost med hans föräldrar på restaurang (eller ja, ett mindre ställe) och sedan chillar vi väl tills vi ska laga middag och åka och se antingen This means war eller The Vow. Jag tror att det kommer sluta med att vi ser This means war, det är vad vi satsar på i alla fall, men är biljetterna slut (den visas bara två gånger på hela dagen) så kör vi på The Vow istället (som har åttavisningar)! Båda filmerna verkar riktigt bra, och jag *antar* att det slutar med att vi ser båda två.

Jag har införskaffat en (eller två, vem vet?) presenter till min lille gubbelubbemysegos (haha, jag är så lycklig över att inte Giovanni kan svenska än för då skulle han nog lämna mig för att jag är så gay, haha!), men eftersom han tittar in här ibland så tänker jag inte skriva vad, utan det får ni reda på imorgon. Han har sagt att han inte har köpt något, men att något kommer hända imorgon, och nu är jag skitnyfiken på vad han har hittat på! Det känns ju på sätt och vis som att det är lättare att vara hemma hos sig själv när det kommer till Alla hjärtans dag och saker man ska fixa och sådär, men jag gör mitt bästa, och lär ju lyckas, så grym som jag är på presenter!

Giovanni frågade om jag blev ledsen över att han inte har köpt något; jag sa nej. Han sa att när kvinnor säger ja så betyder det ja, och när kvinnor säger nej så betyder det ja. Vi menar alltså aldrig nej. Stop don't say that it's impossible säger jag, för jag har verkligen inget emot om han går emot den hederliga amerikanska materialisthysterin. Och så fick jag ett svinfint halsband i julklapp, så jag mår bara bra jag! Man skulle kunna säga att han la ut pengar i julas, och jag tänkte till med min julklapp till honom (som faaaan...), och nu är det tvärt om. Jag sa till Giovannis mamma att jag hade sagt till honom att det var lugnt, och att jag bara är glad över att få vara med honom; då sa hon att det var bullshit och att alla älskar presenter. Hon är söt den där Marlene...

En mer faktisk Alla hjärtans dag-uppdatering kommer imorgon. Och dagen till ära så byter jag tema på bloggen (till förra årets rosbukett från min underbart chokladsöta pojkvän, hihi).

Ha det bra, ät choklad (det är ju inofficiellt chokladens dag för pôrskan!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar