04 februari 2012

thanksgiving, super bowl och födelsedagsmiddag

De tre närmaste dagarna kommer bli spännande!
Ikväll ska vi äta Thanksgiving-middag. De åt ju självklart den riktiga middagen i november, men Giovannis mamma brukar alltid göra en extramiddag för att få kalkon över till annat. Hon tänkte snällt att de skulle vänta tills jag var här. Skulle egentligen haft middagen i december innan jul, men tiden fanns inte, så vi kör ikväll istället. Kyckling och pumpapaj ska bli smaskens!

Imorgon är det Super bowl och då blir det leftovers och öl, typ. Haha, jag befinner mig i USA trots allt! (Men fyfan för öl, det är ju så ruskigt äckligt att man vill spy! Jag satsar på Orangina istället, hehehehe.) Sen var Marlene och handlade och köpte med sig fyra Pringlestuber ("för att hon hade kuponger, så de blev mycket billigare"...), så det blir väl leftovers, öl och Pringles antar jag.

På måndag ska vi gå ut på kvällen, för det är syster Clares födelsedag! Vi ska till Texas Road House - restaurang med Södern-mat har jag fått lära mig. Har aldrig hört talas om stället förut, men enligt Giovannis pappa är det väldigt bra, och pojkarna brukar äta minst två stekar kvar. Det tror jag när jag ser det. Känns lite som när min morbror 1991 köpte hem en 800-grams flintastek till min kusin som då var 8 år. (Jag kan avslöja att han inte åt upp hela själv.)

P.S. Jag är ruskigt sugen på att baka, men det får väl bli imorgon då kanske. Och så ska jag laga stuvade makaroner och göra köttbullar, så att amerikanerna får smaka lite på den svenska kulturen. Jag lagade stuvade makaroner i förrgår. Giovanni trodde först att det var mac 'n' cheese, och när jag sa att det var mjölk undrade han varför jag inte använde grädde istället. Jag svarade, "Because I'm not American..."

1 kommentar:

  1. Vad menar du? Självklart har man grädde i makaronerna?!

    SvaraRadera