10 mars 2012

melodifestivalsfinal @ 2pm

2pm amerikansk tid kopplade vi min dator till tv:n, och så tittade vi på Melodifestivalen.


Giovanni tyckte Mirakel var en korkad låt (puh!) och att Flinck var läskig, så allt är som det ska. Den enda värden som jag tyckte om var Gina, även om det märktes alltför tydligt att hon hade repliker så är hon så himla go och gla'!

För en gångs skull så tycker jag faktiskt att rätt låt vann! Loreens låt var härlig och befriande på något sätt. Dannys låt var sämre än förra året, men jag älskade scenkläderna (som ju var rövdyra!) och den lilla electrobiten i låten! Lillasyster Dannyfan blev såklart besviken. Sen tyckte jag om Ulrik Munther också! Han ses av media som Sveriges svar på Justin Bieber, men det tycker jag är skitsnack. Gillar hans röst betydligt mer än Justins! Den är unik, inte lika mainstream. Sen tyckte jag om Lisa Miskovskis låt; den kändes mysig och lite Mio min Mio stuk på det hela. Grymt coola bakgrundsdansare också!

Ja, jag är rätt nöjd med årets final, även om jag saknar att sitta i soffan och tjöta med Rosendahl. Man ska ju hålla på traditionerna egentligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar