21 mars 2012

önskelistans baksida

Jo, en sak till.

Jag hatar att skriva önskelistor! Jag menar, när man var liten så kunde man ju önska sig superdyra saker, och såklart bli besviken, men nu känns det som att man förväntas skriva önskelistor som bara innehåller hushållsapparater, böcker och strumpor.

Det ska vara släktkalas i huset nu på söndag, det är därför jag klagar. Måste skriva en nu, måste önska rätt, känns det som. Önska det man tror att de kan ge en. Som flytta-hemifrån-grejer. Jag hatar det. Fast samtidigt vill man ju inte lägga pengar på hushållsgrejer själv, när man sen väl flyttar hemifrån. Sen är ju jag dock en sån som gärna ser att saker matchar. Att alla hushållsapparater kanske inte kommer från samma kollektion, men så att allt matchar lite i alla fall. Rostfritt vs Shabby chic, lite så.

Jaja, det löser sig, jag skriver ner det jag vill ha, och så får väl mamma sålla bort det hon inte tror att folk kommer köpa. Resultatet får vi på söndag.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar